Revisited : SOS_09

~Cenderahati S0S_09~

Bismillah...

Alhamdulillah...
Segala puzzle yang hilang telah berjaya dicari oleh para peserta SOS_09.
Alhamdulillah.Syukur ke hadrat Ilahi atas nikmat kurniaanNya dapt jugak kita semua bertemu di taman syurga yang lepas.
Pelbagai kenangan manis dikutip bersama,menyemai benih2 yang bakal menyuburkan ladang2 hati setiap yang hadir.insyaAllah.

Untuk kami yang tinggal di utara Jepun ini,perjalaan ke Tokyo yang memakan masa selama 6 jam lebih memerlukan kekuatan fizikal dan mental yang kuat..cheewah...bertolak jam 10.5 malam dari Iwate dan sampai pada pagi sabtu jam 5.47 pagi.awal betul sampainya.sepatutnya pukul 6 pagi.pakcik bas ni..race ape malam tadi atas jalan...laju semacam..hukhuk...

terkulat-kulat kami sebentar turun dari bas kerana masing2 baru bangun tidur dan suasana pada ketika itu masih terlalu awal.Aku selaku wakil membawa peserta dari bahagian atas Jepun mati kutu memikirkan apa la nak buat untuk menghabiskan masa sebelum bertolak ke tempat program sebab masih terlalu awal lagi.

mencuci muka masing2 dan bersarapan bersama.Mujurlah ada kek yang telah ku buat, dapat la juga menjadi bekalan sarapan pagi itu.jika tidak,pasti kesian pada kohai2 dan senpai ku.huhu.


Untuk sampai ke tempat program,memandangkan ajk pengangkutan belum bersiap sedia untuk mengambil pserta di tempat yang sepatutnya dan disebabkan kami sampai awal sangat..terpaksalah di gagahkan diri menarik,mengangkut barang masing2 mendaki bukit untuk ke tempat program.fuuhhh....



Kagum aku dengan mereka kerana di kuatkan juga semangat untuk meneruskn perjalanan ke tempat program meskipun hari agak panas seperit cuaca di Malaysia.moga setiap langkahan kalian mendapat pahala dan berkat di sisiNya insyaAllah.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Program dimulakan pada jam 1 petang selepas selesai lunch dan solat.

Dimulai dengan mencari puzzle utama yang hilang yakni LOGAM.

Annasu Ma'adin....Manusia itu ibarat logam....



Dan diteruskan dengan pencarian puzzle yang lain.
LOGAM -> FAHAM -> AD-DIN -> HATI -> AL-QURAN -> TELUR -> SEJARAH JATUH BANGUN ISLAM ->

Masih ingatkah kalian pada puzzle2 tersebut?
Semoga puzzle itu akan terus kekal berada bersama kalian sepanjang hayat dunia dan akhirat.insyaAllah~
Puzzle2 yang melahirkan kefahaman dalam diri kita..kefahaman untuk mencari tujuan hidup sebenar.

Menjadi khalifah (2:30) dan beribadah untuk Allah (51:56)

Masih ingatkah kalian bagaimana kita menjadi cowboy untuk menarik yang lain masuk ke dalam kandang ibadah kita?
Kerja kita tidak kan pernah selesai selagi mana ada lagi yang berada di luar kandang.
Jadi,jom kita tarik yang lain2 masuk dalam kandang sama macam kita.
Bukan sembarangan kandang.tapi kandang ibadaH.
Kita yang perlu berada di luar kandang dan kita jugalah yang perlu berada di dalam kandang itu.

~LDK bersama~
~gula-gula yang banyak berjasa......ngantuksss...~


~kehadiran si kecil Umar memeriahkan suasana..luv u Umar..moga kamu bakal menjadi mujahid Islam insyaAllah~


~di sini jalan bermula.di sini kenangan di tinggal.moga langkahan pulang memberi semangat baru dalam diri kita untuk menjadi seorang yang lebih baik daripada semalam yng bergelar Khalifah ALLAH~

Masih ingatkah kalian akan perjalanan kita mendaki bangun->gemilang->jatuhnya Tamadun Islam di atas muka bumi ini?

Moga kepenatan kita mendaki lurah2 sejarah...tidak sia-sia.

~Lahirnya Rasulullah S.A.W...300 orang core group di Mekah...terbentuknya kerajaan Islam di Madinah...wafatnya Rasulullah...Khulafa Ar-Rasyidin...Kerajaan Umayyah..Kerajaan Abbasiyah...Serangan Monggol...jatuhnya Tamadun Islam...bangkit semula di zaman Kerajaan Turki Uthmaniyyah...cubaan gagal...jatuh..jatuh dan terus jatuh....~

Jangan di biarkan air mata yang mengalir tika melihat video hari2 luka semalam tinggal sisa yang sia-sia...Jangan kau menjadi si dia yang kembali mencorak hari semalam yang hitam,gelap,luka yang entah bila mampu dirawat.

Tapi, jadilah seorang yang mampu untuk mengembalikan senyuman dan mengesat air mata parut semalam.Menjadi khalifah yang berusaha bersama2 mengembalikan semula Tamadun Islam di atas muka bumi ini.Ayuh...Bangunlah sahabat2 ku!

Masa telah pun suntuk.Sunting kembali kefahaman itu dalam dirimu untuk disampaikan pada generasi lain.Mari kita kembalikan semula Tamadun kita yang gemilang itu semula atas muka bumi ini.ALLAHUAKBAR!
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

~Kenangan bersama~

~Semoga kita bisa bertemu semula kelak insyaAllah...Sayang semua kerana ALLAH~



4 comments:

[amiza a.malik] July 8, 2009 at 3:11 AM  

salam kak.mabrul alaikum esp to sempai2 yg buwat prog unt kohai2 korang. kalau lps program, iman yg meningkat hanyalah iman ajk2 je tu pun dah cukup baiK (walau peningkatan nye hny seinci).

tp i noe its more than that. moga isk ni jadi titik tolak para jundullah kat bumi sakura.moga ini sume dikira sbgi amalan kebaikan semua ajk kelak.

EITHER WE MAKE HISTORY OR WE BECOME HISTORY.

p/s:doakan kita semua thabat atas jln yg kita pilih kerana penapisan allah sentiasa berlangsung. takowt=(

...teratai biru... July 8, 2009 at 5:24 AM  

salam alaik...~
---> saya merupakan salah seorang ahli dlm beberapa gambar di atas...hoho

---> semoga jalan kita dipermudahkan....

--->sekian...~

:::cebisanhatiku::: July 8, 2009 at 7:20 AM  

Hehe..
Alhamdulillah dik...
segalanya berjalan lancar.
tapi proses seterusnya tu pon perlu lah lancar gak kan supaya matlamat akhir itu dapat dicapai..ceewaahhh...

walaupun nama kita tidak dilakarkan sebaris dengan nama2 pejuang Islam yang dulu dalam bibit2 sejarah,namun di sisi Allah..andai kita berusaha bersama-sama menjadi logam berkualiti itu untuk mengembalikan kegemilangan Tamadun Islam semula atas muka bumi ini..kita jugalah pejuang2 Islam yang memartabatkan agamaNya.insyaALLAH.

semoga kita sentiasa thabat di jalanNya insyaAllah....amiinnn..love u fillah dik~

:::cebisanhatiku::: July 8, 2009 at 7:24 AM  

to teratai biru:
gambo awk banyak dalam gambo2 tu..hehe..
da dapat gambar2 yang lain ke?

faham tak ISK hari tu?kalo xfaham,ley tanya eshah.nak tanya akk pon boleyhh..hehe...

semoga jalan kita dipermudahkan insyaAllah...
(tapikan..kalo mudah je..cm xbest je...xrase r nikmatnya ujian tu..ceewaahhh...
nak sangat,kang dapat meraung2 lak..huhu..nauzubillah...<-gurau je)

^_-

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)