Aku acciDenT???

Bismillah...

wahh..korang taw tak?...
dahsyat semalam taw..
sebab ape?
sebab aku accidenT woo...
accident ape?..
accidenT..jengjengjeng....accidenT basikal...
haha...
dengan sape?...
dengan kouhai=juni0r aku...
nama ape?..nama dia syarfahanim..panggil hanim je..single and available..opss..
terpr0mote lak..sorry ye hanim...dia tengah khusyuk study ni..esok ade test kimia 1..tapi sure tengah mamai tu..haha...

Dahsyat woo...
accidenT tu...aku sendirik pon terkejut..mujur la tak de kemalangan jiwa...
kemalangan jiwa manusia..ade kemalangan jiwa2 basikal je...
Nak dengar cerita selanjutnya???
Baca sampai habis ye...

Semalam hanim datang la melepak solat kat umah aku..so..dalam area pukul 12.45 tengahari gitu..kitorang pun bersiaP siaGa la nak p sekolah...
berLumba basikal wooo p sekolah..haha..nasib baik la jalan lengang..kalau tak..memang accident melibatkan jiwa manusia r..haha...
lumBa punye lumba.... [merempit la gitu..vroom2..bunyi beskal]
dan lumba...(padahal sekangkang kera je sekolahnya..5 minit je..)...
Sesampai kat sekolah..(dalam mood lumba lagi ni)...hanim break nak berenti...
aku yang dalam gear tinggi ni...tak tersempat la nak break sepenuhnya..dapat break coEt je..hehe...
dan apa lagi..

DEBUSH!!!..bush..bush...bukan bush amerika tu...bush lagi...


~LOKASI TEMPAT KEJADIAN~

satu..dua....lima..enam...
taw tak aku kira ape ni?...
kira bilangan basikal yang jatuh setelah dilanggar oleh hanim dan basikalnya..
haha..
lawak gila...
ingatkan sikit je yang jatuh...tapi..macam domino effeCt r...slow2 je yang basikal sebelahmenyebelah tu jatuH...haha..
hampir semua lak tu..aku rasa ada r dekat 20~30 bijik basikal yang jatuh kat tempat kejadian tu..cian basikal2 tu.. deretan beskal la jatuh senang ceritanya...sume beskal yg berada di tempat kejadian macam dalam gambar kat atas tu jatuh dan jatuh ...

Aku dengan hanim ni dengan selamba rock je tergelak2 kat tempat kejadian tu..bukan nak turun basikal untuk angkat basikal2 yang jadi manGsa kitorang tu..haha...aku rasa kalo jalan tu bukan jalan taR..dah lama aku gelak golek2..haha..lawak sungguh...
dan jahat gile.. astaghfirullah alazim....
ada r mamat2 jepun yang gentleman datang angkat kan basikal2 tu..huhu..termasuk incik nAyo..huh..pOpular nAyo dalam blOg aku ni...terima kasih r kat nAyo dan mamat jepun yang sungguh gentleman tu..lupe sebenarnya nak cakap terima kasih kat dorang...dan, sorry la susahkan..susah2 je tolong..hehehe...
yang makcik2 jepun yang lalu kat situ dok tanya "daijyoubudesuka= Ok ke?"...
sebab dorang saksi pertama kejadian accidenT tu...hehe...
orang jepun kan memang prihatin sikit...

Lawak2..sampai dalam kelas pon aku dok tersengih2 teringatkan kejadian tu...hanim pon sama...tu r..berlumba lagi... insaf2...

Kejadian yang sama

Kejadian itu mengingatkan aku pada kejadian yang hampiR sama berlaku 4 tahun lepas...
Setelah 3 tahun berlalu, baru aku berani nak bagitahu mak ayah aku..huhu...
kejadian ape?
accident gak la..ape lagi...yang ni..accidenT kereta..so..plus2 sikitla kedasaTAnnya..huhu...
sampai sekarang den fobia nak bawak kereta maaa...mana tak nya..nama je baru belajar kereta..tapi bawak kereta macam hape je..huhu...
tak suka bawak slow2..ngantuk..hehe...
tapi..sampai sekarang aku tertanya2 macammane la aku leh accident hari tu..huhu..
sendiri pon xtaw..yang aku ingat..bila kawan2 aku jerit.."nik..break..break"..dan..seperti biasa...debush la kat kereta kancil depan tu..mujur la tak de kemalangan jiwa manusia berlaku..jiwa kereta je..huhu...dah la bawak kereta kawan time tu..memang tak sedar diri betoll...
huhu...tapi yang ni bukan berlumba la yer..just high speEd je..hehe..


Moral of the sTorY:
~jangan berlumba basikal mahupun kereta..motor lagila..at least kitorang berlumba untuk suka2..xdela berlumba haRam..huhu..
tapi yang penting, jangan berlumba basikal la...~

~baca bismillah dan kalau boleh,mengucap banyak2 r dulu before meneruskan perjalanan anda. ceewaahh..tapi betulla..mana tahu..ajal dah nak sampai.. x accident pon boleh meninggal dunia gak taw..Malaikat Izrail tu 70kali datang lawat kita hari2...
tiba masanya...selesai la keje die...
(padahal aku baca bismillah je kalo bawak basikal...
kena ngucap jugak pasni nih...ingatan untuk aku dan kawan2 kat luar sana..)~

~saYAngi nyawA anda..sekali je dapat nyawa ni seumur hidup...jadi, hargailah...ingatlah orang yang tersaYang ye...kalau rajin..pakai topi keledar ye..
(kalau bawak basikal ke kereta ke..kena ke pakai?..erkkk..)
tali pinggang keledar pon pakai...
pakai tali pinggang keledar belakang gak taw..
nanti kena saman baru taw..
(tapi...basikal dengan motor ada ke tali pinggang keledar...??..emm..kena buat nih..)~


~...lagi ape ek..ape2 la yang korang rasa perlu sebagai langkah2 keselamatan semasa menunggang atau memandu kenderaan anda..
xkesahla basikal ke..skuter ke..kereta ke..kereta kebal ke..
helicopter ke..kapal terbang ke..beca ke..~


~lagi sekali pesan..jangan berlumba taw adik2, akak2, abang2, makcik2, pakcik2...
sebab sure di akhirnya..adalah ACCIDENT..
kalau yang selamat tu,alhamdulillah la..kalau yang tak....
ingat...NYAWA ALLAH bagi pinjam sekali je...
agak2 kalau amalan tu da cukup banyak untuk menjawab s
oalan2 malaikat dalam kubur nanti..
buat la sesuka hati anda...~
p/s: Pesanan2 di atas tidak ditaja oleh mana2 pihak..
kalau sape2 nak taja boleh gaks...ahaKs...

wassalam~

0 comments:

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)