MEncari..~

Bismillah...
Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar...
Segala puji bagi Allah Tuhan Pencipta alam..Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W...para sahabat baginda...dan umat Islam yang lain hendaknya...

Seminggu..waktu yang rasa sangat lama..
aku berpuasa laptop..hahaha...nak tau kenapa...
sebab laptop ni dengan bijaknya rosak di saat aku kena hantar 3 repot..fuuhh...
tebal gakla muka ni dok keje pinjam pc orang lain..mujur ada kakak2 yang aku sayang sudi bantu...hehehe...terima kasih ya ukhti..
semoga Allah memberkati kalian...

emm...kenapa ia rosak??....
aku tertanya2...dahla kena hantar repot lagi...tensen2...tapi...walaupun kat mulut ni dok keluar bebelan laptop rosak..ntah kenapa..hati aku kosong..seolah2 terasa tenang..tak ada rasa atau tercalit sikit pun penangan laptop yang rosak...

sampai kini..aku masih mencari..
tercari-cari di dalam kegelapan..kadang2 nampak samar..kadang2 cerah..namun..kembali gelap...

aku sering tertanya2..apa sebenarnya Allah nak tunjukkan pada aku...
tentang sejarah hitam dahulu...sinar hadapan yang masih kabur..dan...mentari kini yang kuat memancar...

aku tertanya2...terus mencari..dan tertanya..namun..jawapannya..gagal ku temui...
.............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,.........................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,........

Doakan aku dan kawan2 ya...next week da start final exam..tapi..mode study tu tak datang2 gak..haish..musykil2....study2!!!....
study kerana Allah....study untuk membangunkan umat Islam...
DOA+USAHA+IHKTIAR+TAWAKAL.......
maat taufiq wannajah......
searching mode...................................................

2 comments:

Anonymous January 27, 2009 at 9:59 AM  

setiap peristiwa yg berlaku ada hikmahnya, hatta laptop rosak.. akak pun ada pengalaman camni.. hehhe yg penting, kita berlapang dada dan bersangka baik dgn Allah.

ummumujahid

:::cebisan hatiku::: January 28, 2009 at 5:28 AM  

hehe...
insyaAllah...
saya nampakla gak sebabmusabab laptop tu rosak...
dan tula..yang peliknye..hati ni tak rasa pape sgt..hehe..
thanks for nasihat...

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)