Dulu VS Sekarang

(Gambar di atas diambil dari:http://www.gempakzsiot.blogspot.com/ )

MasyaAllah..adakah kalian semua tahu bandar apakah di atas ini?
Inilah gambar hampir keseluruhan bandar Palestin satu ketika dahulu...
Bayangkan lah suasana yang sangat cantik...bersyukur dan tersangat besar nya kuasa Allah menciptakan semua ini...dan suasana yang nampak sangat tenang....
Namun kini...............

Renungkanlah wahai saudara2 seakidah..seIslam...ku...

Di manakah silapnya..?....

dan bagaimana untuk kita mengembalikan bukan sahaja senyuman Palestin...namun..mengembalikan TAMADUN ISLAM yang pernah menjadi WORLD ORDER/USTAZIATUL ALAM pada satu ketika dahulu....

Fikirkanlah kerana kita semualah yang bertanggungjawab untuk mengembalikan tamadun Islam itu semula....Tidak ada orang lain lagi..jika bukan KITA!!!
"Dan ingatlah ketika suatu umat di antara mereka berkata,"mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau diazab Allah dengan azab yang sangat keras?" Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan(lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa." (Surah Al-A'raf:164)

4 comments:

bunda January 30, 2009 at 12:13 PM  

begitulah kerja kaum kafirun, tak pernah suka mereka melihat kita ini dalam kejayaan.
Namun Allah jualah yang kelak menentukan nak jadi ape tu zionis yahudi Israel laknatullah

:::cebisan hatiku::: January 31, 2009 at 4:33 AM  

kan??
Allah punda cakap yang mereka akan melakukan 2 kemusnahan besar di atas muka bumi ini dan memang satu bangsa yang pengecut,tidak boleh dipercayai.
tapi,apa yang Allah buat kan semuanya ada rahsia disebaliknya.
kalau nak fikirkan semula,kalau tak wujud yahudi-zionis yang kejam tu di atas dunia ni,umat Islam takkan sedar rasanya peranan mereka untuk sesama Muslim...
yang penting,hanya Allah yang Maha Mengetahui...
terima kasih ya bunda atas komen...
salam ukhuwah...

NADESHIKO February 2, 2009 at 5:09 AM  

Dulu cantik..sekarang dah jadi padang jarak, padang tekukur..
tengok semua kemusnahan di Palestine buat lia rase sedih sgt..
tunggulah seksaan di akhirat oleh Allah nanti wahai org2 israel....

:::cebisan hatiku::: February 2, 2009 at 6:30 AM  

jgn sedih je ye adik syg...
kalo sedih je xgune kalau xdisertai dgn perbuatan yg betol2 boley mmbantu mereka...
yg tu br dikire berharga...

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)