Besarnya KuasaNYA~

masyaAllah...besarnya kuasa Allah kurasakan...
baru sahaja sebentar tadi aku postkan posting baru dalam blogku ini mengenai ujian hidup(sekolah kebangsaan kehidupan),aku sudah ditimpakan ujian.masyaAllah...
aku telah menginstall satu program untuk microsoft powerpoint dalam laptopku ini.namun,disebabkan beberapa perkara,aku terpaksa meng'uninstall'kan semula program itu.akibatnya,seluruh file ku yg tidak mnggunakan program sbntar td tidak dapat dibuka.n..it just like..everything gone...
ya Allah..geram terasa sebentar.dengan mmbykkn istighfar dlm diri,aku berfikir.
betapa cepat Allah nak tunjukkan sesuatu padaku.aku tersenyum.tanda syukur kerana mendapat ujian itu kerana aku tahu Allah masih sayangkan aku.dan,kerana aku tahu,i'm the writer of that article in this blog,jadi,aku yg perlu tersenyum dahulu setelah mndpt ujian sebelum aku mnyampaikannya pada yang laen...
wallahualam...

2 comments:

Anonymous December 13, 2008 at 12:45 PM  

Ujian dari Allah untuk membentuk manusia yang luar biasa :)

:::cebisanhatiku::: December 13, 2008 at 7:43 PM  

terima kasih kak inda...
setiap kejadian pasti ada hikmahnya..insyaAllah...

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)