Surat cinta untuk adik [1]

Bismillah.
Assalamualaikum...

Tiba-tiba
saya rindu adik
walaupun baru sekejap berpisah
rindunya pada mereka
Adakah dikau mendengar kerinduan kakak ini wahai adik?

Bagaimana khabar mu adik?
Maaf kakak tidak bertanyakan tadi
Bagaimana khabar jasadmu adik?
Bagaimana pula khabar ruhi mu adikku sayang?

Alis matamu memandang
umpama menagih sejuta kasih
Kadang-kadang bergetar hatiku kala terlihat alis matamu itu
Bimbang diri ini gagal untuk menyayangimu sepenuh hati
Tutur bicaramu lancar sekali bercerita
Seronok daku mendengarkan nya
Seronok bila mana tahu adikku gembira dengan hidupmu
Namun, aku juga bimbang andai aku gagal mendalami
hatimu di dasar dalam sana
Kerna terkadang manusia ini nampak saja gembira di luar
namun luka di dalam

Adik...rindunya aku padamu
meskipun dikau baru keluar dari rumah ini...
Mengapa rasa ini begitu
Biarlah ianya kerana kasih dan cinta Allah pada kita dan cinta kita pada Allah
dan segalanya keranaNya yang menautkan ikatan ini...
Terkadang mahu saja aku berdoa agar Allah kurniakan aku dengan
kasih sayang yang sangat banyak agar aku dapat menyayangi dirimu sepenuh hati
.............................


Wallahualam.Wassalam.

Asad,
09:15a.m

0 comments:

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)