Hadiah untuk kakak saya [1] ♥juga untuk adik saya♥

Bismillah.
Assalamualaikum.

Coretan ini untuk kakak yang saya sayang khasnya dan
juga kakak2 di seluruh dunia umumnya.
Sebagai pengganti teman saya.

Untuk kakak,

Permulaan itu kadang2 sesuatu yang pahit
sebagaimana yang kau lalui sekarang
Permulaan untuk memulakan umur baru, peran baru, semester baru...
Kata orang, langkah pertama memainkan peranan penting dalam satu2 kejayaan kita.
Benar atau tidak, aku sendiri tidak pasti kerna diri sendiri juga sedang mencari kebenaran di sebalik kata2 itu.

Untuk kakak,

Dikau sebenarnya kuat.
Dikau mampu atasi semua yang dikau katakan mustahil itu.
Yakinlah.
Yakinlah dgnNya.
Allah Maha Tahu apa yang kita tak tahu juga yang tersembunyi.
Dia tahu dikau mampu
dan aku juga yakin yang dikau mampu atasi semua itu.

Untuk kakak,

Seka air mata mu itu.
walaupun dengan tangisan itu bisa buat dikau tenang.
Namun, telah tertulis dalam Kalamullah,
yang Allah takkan menguji hambaNya yang tidak mampu.
Dia tahu dikau mampu mengatasinya insyaAllah...dgn izinNya~~~

Untuk kakak,

Dikau tak seorang...sama sekali tidak keseorangan
meskipun diriku mungkin tak bisa ada di sisi mu sepanjang masa
Dikau, diriku dan kita semua punya Allah sebagai kekuatan
Punya doa sebagai senjata orang mukmin.
Berdoa lah, kembali lah kepadaNya...
Mungkin kala ini,
Dia menguji mu, Dia menguji ku, Dia menguji kita...
kerana mungkin Dia juga bisa cemburu dengan kita
yang acapkali sibuk dengan urusan dunia sehingga melupakan Dia yang sepatutnya kita ingat
jaga dan tidurnya kita.


Untuk kakak,

Maafin diri ini ya.
Terpanjang pula coretan buat mu kali ini.
Aku bukanlah seorang yang pandai bermadah pujangga
sehingga bisa mencairkan setiap hati yang membacanya,
namun cukuplah ini sebagai pengganti diriku buatmu.
InsyaAllah kita ketemu lagi jika ada rezeki.
Ingatlah bahawa aku sentiasa menyayangimu kerana Allah
dan Dia jauh lebih hebat lagi kasih sayangNya jika dibandingkan
dengan diriku yang hina lagi dina ini.
Wallahualam.Wassalam.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

0 comments:

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)