Rehlah Ibaraki

bunga xtawu nama..tapi cantik..masyaAllah..
Sejauh mata memandang..subhanallah~..(tapi,sebijik cam kat afrika..huhu...)
Jambatan gantung woooo....gayatz!
Teknik memanjat...jangan pandang belakang..(@@)
The Road Not Taken...(literature form4)
ni bunga nama Ume..bukan sakura..anak tiri kepada sakura ni..
First step entering dis koen=park ,seeing such a beautiful ponds,behind is ferriswheel...

Bismillah~
Cuti2ku bermula dengan berangkatnya aku turun ke tokyo..menempel di rumah memberku sambil menunggu saat2 pemergian kami ke korea...jalan2 cari makan..cari ilmu..cari bo0gie...
Saat itu di mulai dengan ayat ala2 berbunga versi metafora oleh kawanku sorang ni..
"..g la sewa kereta..boley kite g jalan2.."..katanya...sapa terer,try la teka siapakah empunya bicara itu..huhu...
Jadi,plan yang tidak ada dalam jadual pun tercipta..berkat restu daripadaNya..kalau Dia cakap xjadik...xmerasa la kami nak pergi ibaraki hari tu..huhu...tapi..
alhamdulillah...journey kami to IBARAKI..menaiki 2 buah kereta..huhu..kereta sewa la tapinya..ibaraki ni terletak sebelah Tsukuba..tapi xpergi pun tsukuba..sorry ye syapkah..hehe..
dengan membawa bekal nasi lemak+sambal tumis ikan bilis+cheesecake+tiramisu+coklat cake+donut n ape tah lagi...nyumnyum..xsabar rasanya nak sampai...
Park tu besar bangat.lenguh gakla berjalan kaki untuk carik tempat yang paling sesuai.
tapi best.sebab bersama kawan2 tercinta yang da lama xjumpa.hehe..
Subhanallah..betapa besarnya kuasa Allah..park yang besar ciptaan manusia itu dilengkapi dengan pelbagai kemudahan.
ada jungle trekking macam gambar kat atas tu,pond besar,bersebelahan dengan laut,ferris wheel,tempat permainan ala2 disneyland dll...
semuanya tercipta dengan izinNya Yang Maha Besar...subhanallah...
"..Ya Tuhan kami..tidaklah engkau menciptakan segala2nya ini sia2..."..
Ya..Allah tidak menciptakan semua ini sia2...Allah tidak mentakdirkan kami untuk pergi ke
ibaraki ini hanya untuk makan2,bermain2 lalu pulang kepenatan..tidak semua itu..Allah mentakdirkan kami ke sana..untuk melihat...berfikir tentang segala keagunganNya...
manusia menciptakan ia mungkin dalam 5 atau 6 tahun..namun Allah mampu menghancurkannya tidak sampai tempoh 5 detik...
Setiap kaki yang kita jejakkan di bumi ini..setiap jelingan mata kita pada sekeliling..setiap hembusan udara yang kita sedut...try kira berapa kali..semuanya ditakdirkan,diciptakan untuk melihat,menghayati,memikirkan betapa hebatnya DIA...
Dan..rehlah kami juga tidak sia2..bukan hanya sekadar senda gurau dunia..tapi..untuk menghayati agungnya Allah..hebatnya Dia..malah dengan itu juga..merapatkan hubungan duniawi dan ukhrawi sesama kami..dan Allah...
Seusai kepenatan di ibaraki,kami pun mengangkat kaki untuk pulang..pulang dari ibaraki ke 0daiba..huhu..berjalan lagi tu...naik kereta la.bukan berjalan kaki..tapi...nasib baik jugak ada seorang sahabat ni kepenatan sangat yang dah tak larat dan..kami pun mengambil keputusan untuk pulang...penatz!...
(soryla kalau cerita ni macam bosaan sket kan..huhu...last 2 months maa...)

2 comments:

Ummu Mujahid May 12, 2009 at 8:27 PM  

salam wbt.. nama bunga kuning tu daffodil.. bl tgk bunga tu, rasa cam "yatta!! its spring time!"..hehe. akak prasan bunga ni ms jaulah uk & eire, sbb bunga ni sgtla byk dan ada je kat mana2.. subhanallah :)

my dear adikku nik..

sth yg akak belajar.. makin lama kte berada di jln ni kan.. makin kita jatuh sayang.. sayang pd Dia dan para pendukungNya. kita takkan mengerti kecuali selepas merasanya sdr..amatlah rugi sekiranya kte tergelincir dr landasan ni..

jd klu awk nampak kakak2 awk tu terleka ke, cubit je dorang tu.. hehe. tp jgn ckp akak ajar plak :D

gambate wat repoto.

:::cebisan hatiku::: May 13, 2009 at 10:37 AM  

syukran bagitau nama bunga tu..huh..tak pernah tau pun...

thanks for d advises..insyaAllah..sy akn bangun semula selepas jatuh...takkan biarkan diri saya tergelincir daripadanya insyaAllah...

no hal je kalau nak suruh cubit dorang tu...hehe...

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)