adik...

Bismillah...

Adik...
Maafkan kakak adik.
ntahlah...
macam2 rasa yg kakak rasa sekarang...
kakak rasa tangan mu yang menggapai itu..
kakak terasa sinaran dari mata mu.
tapi kadang2 kakak gagal mengawal perasaan itu.

detik yang kita lalui lain
andai kau tahu itu...
ingin aku juraikan air jernih ini di mata mu...
aku mahu cuba terbaik hanya untukmu demiNya
tapi kadangkala
aku gagal...
sentiasa gagal.
seolah kadangkala terasa seperti memaksa mu...
maafkan aku adik..

Andai jika satu hari nanti
jika aku gagal membentukmu...
tunjukkanlah kesalahan itu padaku...
tak rela aku utk adikku dipersalahkan...

Ya Allah...
andai mereka tahu....
hanya padaMu aku berserah dan memohon...

5 comments:

SiNaR cAHaYa pErtAma June 1, 2010 at 7:15 PM  

kakak,
cerita kita mungkin berbeza.
tapi setiap orang ada episod sedih.
Tapi episod sedih itu adakn menjadikan kita lebih matang pada episod seterusnya.

saya percaya,
mereka yang membesar dengan kasih sayang akak akan jadi insan yang kuat sekuat akk,
sekuat harimau.. ( macam iklan sabun basuh baju la plak..)

salam sayang dari jauh,
-hiKari yang bersinar-
(^_^)/

:::cebisanhatiku::: June 6, 2010 at 9:04 PM  

Salam utk sayang cahaya.
Jazakillah adik utk nasihat itu.
emm..nak membesar bawah kasih syg akk x?hehe...
nanti ley jadi cam harimau...

hidup ini panjang.
tapi manis dgn adanya tarbiyah.
meskipun kelat kadang2 menjelma...tapi, tak mungkin akur dek bisikan syaitan yg kdg2 bisa memusnahkan ikatan itu...
^^/

SiNaR cAHaYa pErtAma June 8, 2010 at 11:28 PM  

erk?? harimau jugak ke??

xmau laA.. nak jadi burung.. hihi


akak.. jangan jeles ok..
yg gedik itu saye.. :p

:::cebisanhatiku::: June 16, 2010 at 6:36 PM  

tak jeles pun sbb dah lama tahu...
huhu...
xrindu sy ke?

SiNaR cAHaYa pErtAma June 18, 2010 at 1:14 PM  

rindu...

tp sbb akk x rindu saya kan...
so xnk cakap rindu.. :p

Pages

"Dan ingatlah ketika suatu umat daripada mereka
berkata.
"Mengapa kamu menasihati kaum yang akan dibinasakan atau di azab Allah dengan azab yang sangat keras?"Mereka menjawab,"Agar kami mempunyai alasan (lepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu dan agar mereka bertaqwa."
(Surah Al-'Araf,7:164)